Wykorzystanie zapachów w reklamie i marketingu

Badania dowodzą, że zmysł węchu jest tak silnie połączony z emocjami, iż podświadomie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Dlaczego? Ponieważ ludzki mózg świetnie zapamiętuje zapachy i natychmiast przywraca wspomnienia z chwili, kiedy czuł je po raz ostatni. Jeśli więc będą to zapachy przywołujące dobre skojarzenia, potencjalny klient poczuje odprężenie i łatwiej podejmie decyzję o nabyciu produktu. Nic więc dziwnego, że aromamarketing na dobre wpisał się w strategie największych światowych marek, a coraz częściej także i mniejszych przedsiębiorstw.

 

Czym jest aromamarketing i w jakim celu się go stosuje?

Aromamarketing jest formą reklamy, która zakłada zainteresowanie klienta marką poprzez specyficzny dla niej zapach przywodzący pozytywne skojarzenia. Właściwie dobrana woń oddziałuje na konsumenta w sposób sugestywny i podświadomie skłania do podejmowania decyzji. Najważniejszą z nich jest oczywiście udowodniona skłonność do kupna danego produktu, ale aromamarketing wpływa również na długość przebywania w sklepie czy tzw. lojalność klienta, a więc zachętę do ponownego skorzystania z usług.

 

Jakie zapachy wybrać, aby zwiększyć sprzedaż?

Zapach jest dla każdego człowieka kwestią indywidualną i w każdym może przywoływać inne skojarzenia. Istnieją natomiast dwie kluczowe wskazówki, które mogą pomóc w decyzji, jaka woń najlepiej spełni swoją rolę przy danym produkcie. Po pierwsze, dobór właściwego zapachu zależy od branży. W hotelarstwie świetnie sprawdzą się kwiatowe kompozycje zapachowe, w aptece woń eukaliptusa, a w kawiarni wanilii. Po drugie, duże znaczenie ma grupa odbiorców danego produktu – kobiece zapachy kwiatów czy cytrusów spełnią swoją rolę np. w branży beauty, a męskie zapachy dębu czy skóry w branży samochodowej.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.